Czy wiesz, które marki modowe są najbardziej wartościowe?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Wybrano zwycięską dziesiątkę spośród pięciu tysięcy marek modowych na całym świecie. Pod uwagę wzięto nie tylko te produkujące ubrania, ale również buty, dodatki, biżuterię i zegarki. Jak przedstawia się ranking? 

Ranking najdroższych firm z branży fashion

Brand Finance to wiodąca na świecie firma konsultingowa w zakresie wyceny marek, której główna siedziba znajduje się w Londynie. Każdego roku publikuje ona zestawienie najcenniejszych firm, w tym między innymi modowych, któremu przyjrzeliśmy się bliżej.

Okazuje się, że lider jest tylko jeden i jest nim najpopularniejsza firma sportowa na świecie Nike, która cieszy się dużym uznaniem nie tylko w segmencie obuwia, ale również odzieży.

W 2021 roku wiele firm zanotowało spadek wartości z uwagi na kryzys spowodowany pandemią. Patrząc na pierwsze 50 marek, było to o około 8% mniej, porównując z rokiem poprzednim.

Niektórym firmom udało się zwiększyć swoją wartość. Największy wzrost – o 68,9% – ma sportowa Fila.

Poniżej prezentujemy pierwszą dziesiątkę najbardziej wartościowych marek modowych na świecie.

Nike

Ta amerykańska marka z Oregonu już od siedmiu lat utrzymuje się na pierwszym miejscu podium i nic nie wskazuje na to, by miało się to w najbliższym czasie zmienić. Marka jest też niekwestionowanym liderem wśród firm sportowych.

Założycielami Nike są Bill Bowerman i Phil Knight. Z aktualnych danych wynika, że jej wartość wynosi blisko 30,5 mld dolarów (spadek o 12,5%).

Gucci

Włoski dom mody zajmuje zaszczytne drugie miejsce w rankingu (choć jeszcze całkiem niedawno był na dziewiątym), mimo że notuje aż dwukrotnie niższą wartość niż Nike – 15,6 mld dolarów (spadek o 11,5%).

Gucci zyskało na ogromnej popularności po tym, jak w 2015 roku dyrektorem kreatywnym został Alessandro Michele. Wprowadził on między innymi bogactwo kolorów i eklektyzm.

Louis Vuitton

Luksusowy francuski dom mody został założony w 1854 roku i szybko stał się jedną z najcenniejszych marek na świecie.

Rok temu Louis Vuitton zajmował czwarte miejsce, więc udało się awansować. W 2021 roku jego wartość wycenia się na ponad 14,8 mld dolarów (spadek o 9,8%).

Adidas

To druga marka sportowa w tym zestawieniu i bezpośredni rywal Nike. Adidas ma jeszcze dłuższą historię. Firmę założyli bracia Dassler w 1949 roku w Niemczech.

W aktualnym rankingu spadła o jedno miejsce z wartością na poziomie blisko 14,3 mld dolarów (spadek o 13%).

Chanel

Dom mody został założony w 1909 roku w Paryżu przez Coco Chanel, która zrewolucjonizowała świat mody.

2021 rok przyniósł jej kilkuprocentowy spadek (o 3,4%) i w porównaniu do poprzedniego, teraz jest warta ponad 13,2 mld dolarów. Udało się też awansować o trzy miejsca.

Zara

Zara należy do hiszpańskiej grupy Inditex. Pierwszy sklep tej marki otwarto w 1975 roku.

Mimo że zaliczyła spadek wartości o 9,8% i wynosi ona 13,1 mld dolarów, to w dalszym ciągu Zara znajduje się na 6. pozycji w zestawieniu, podobnie jak w 2020 roku.

Uniqlo

Uniqlo założono w Japonii w 1949 roku. Swoją nazwę zawdzięcza zlepkowi angielskich słów unique clothes, czyli wyjątkowe ubrania.

To jedyna firma z pierwszej dziesiątki, która odnotowała wzrost – o 1,5%. Dało jej to również wyższe miejsce w rankingu – skoczyła z miejsca 9. na 7. W 2021 jest warta lekko ponad 13 mld dolarów.

H&M

Szwedzka sieciówka rywalizuje przede wszystkim z Zarą. W Polsce po raz pierwszy można było kupić ubrania z logo H&M w 2003 roku.

Marka spadła z miejsca 7. na miejsce 8. Jej wartość wynosi niemal 12,4 mld dolarów (spadek o 10,8%).

Cartier

Cartier produkuje luksusowe zegarki i biżuterię. Firmę założył w 1847 roku w Paryżu Louis-François Cartier, a klientów miał między innymi wśród rodziny królewskiej czy gwiazd.

Dziś marka jest warta 12 mld dolarów i nie dość, że zanotowała spadek o 19,5%, to jednocześnie znalazła się o cztery miejsca niżej w rankingu.                

Hermes

Już po raz kolejny zwycięską dziesiątkę zamyka Hermes. Ta francuska marka towarów luksusowych została założona w 1837 roku i przez cały ten czas cieszy się dużym uznaniem.

Zgodnie z tegorocznym rankingiem jej wartość wynosi ponad 16,5 mld dolarów (spadek o 2,1%).

Przeczytaj też: ABC WYPRZEDAŻOWYCH ŁOWÓW. CZY WIESZ, CO NAPRAWDĘ WARTO KUPIĆ PODCZAS SEZONOWYCH OBNIŻEK?

Zdjęcie główne: Edward Berthelot/ Getty Images Entertainment/ Getty Images

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Twórcze możliwości zestawów klocków z serii DIY dla dzieci
Twórcze możliwości zestawów klocków z serii DIY dla dzieci
Odkryj unikalne i kreatywne korzyści, które niosą za sobą zestawy klocków DIY dla dzieci. Artykuł zanalizuje różne aspekty, rozwijające umiejętności oraz zabawę, jaką dają klocki.
Kawa jako pomysł na prezent
Kawa jako pomysł na prezent
Szukasz ciekawego pomysłu na prezent? Postaw na prezent kawowy.
Mgiełka do twarzy – co to jest i jak się ją stosuje?
Mgiełka do twarzy – co to jest i jak się ją stosuje?
Mgiełka do twarzy to kosmetyk, który sprawdza się w wielu sytuacjach, jest polecany do codziennej pielęgnacji. Dowiedz się o nim więcej.
Ostatnie wpisy