1. Kilka wskazówek, jak wybrać idealny pasek
  2. Jak zacząć medytować i po co właściwie to robić?
  3. Jakie zegarki pasują nowoczesnemu mężczyznie?
  4. Jak dbać o garnitur, by długo prezentował się nienagannie?
  5. Przegląd modnych butów na wiosnę
  6. Czym dobrze jest się kierować podczas kupna zegarka?
  7. Brad Pitt zaprojektował własną kolekcję ubrań. Zobacz efekty jego współpracy z marką Brioni
  8. Dlaczego krem pod oczy powinien stać się częścią Twoich pielęgnacyjnych rytuałów i na jakie produkty warto postawić?
  9. Przeszczep włosów – wszystko, co chciałbyś o nim wiedzieć, ale wstydzisz się zapytać
  10. Bieganie na bieżni – wszystko, co trzeba wiedzieć o tym treningu
  11. Nowy element zegarka z księżycowego spaceru
  12. Czy chrapanie może być niebezpieczne? Poznaj jego przyczyny i sposoby leczenia
  13. Chcesz wybielić zęby? Oto 5 faktów, które trzeba znać przed wykonaniem tego zabiegu
  14. Jak stylowo przetrwać przedwiośnie? Oto szczypta inspiracji
  15. Czy naprawdę wiesz wszystko o probiotykach? Przedstawiamy najpopularniejsze fakty i mity
  16. Peeling do twarzy – dlaczego warto go używać lub pożyczyć od dziewczyny?
  17. Jak dobrać garnitur? Podpowiadamy, czym się kierować przy zakupie
  18. Jaki skład powinny mieć dobre kosmetyki do pielęgnacji brody?
  19. 6 zasad, dzięki którym samodzielnie obetniesz włosy i… nie przestraszysz się własnego odbicia w lustrze
  20. Męski must-have na lato przeniesie Cię do upalnej Havany
  21. 5 planszówek, które według naszej redakcji są doskonałą rozrywką na wieczór z przyjaciółmi
  22. Trening w domu – podpowiadamy, w jakie przyrządy do ćwiczeń warto zainwestować
  23. Jak pozbyć się z twarzy opuchnięcia po nieprzespanej nocy?
  24. Tej wiosny zacznij nosić różowy
  25. Wyjaśniamy, co właściwie alkohol robi z naszym organizmem i podajemy przepisy na pyszne drinki zero procent
  26. Lekcja stylu: czego nauczyliśmy się od Justina Timberlake’a?
  27. Chcesz mieć długie włosy? Trzymaj się tej instrukcji zapuszczania
  28. Trendy wiosna-lato 2021, które najchętniej wypróbowałbyś już dziś
  29. Bucket hat, czyli kapelusz wędkarski króluje na ulicach. Jak go nosić?
  30. Chcesz przejść na wegetarianizm? Oto 5 mitów, w które nie powinieneś wierzyć
  31. Jak chronić prywatność w sieci? Oto kilka cennych wskazówek
  32. 3 pary butów, które przydadzą się każdemu facetów do stworzenia stylowego, casualowego looku
  33. Chcesz zacząć trenować jogę? Oto 4 powody, które potwierdzą, że to dobry pomysł
  34. Najbrudniejsze miejsca w domu – gdzie gromadzi się najwięcej zarazków?
  35. 4 kwestie, o których warto pamiętać, wybierając dla siebie trenera personalnego
  36. Czy problemy z erekcją mogą wpływać negatywnie na Twoje zdrowie?
  37. Z tymi trendami pożegnaliśmy się i mamy nadzieję, że nigdy nie będziemy witać ich z powrotem
  38. Novak Djoković zwycięża w wielkim stylu, a my sprawdzamy szafę mistrza
  39. Wszystko, co o perfumach powinien wiedzieć facet
  40. 5 faktów o brodzie, które powinien znać każdy szanujący się brodacz
  41. Czy mięso wydrukowane w 3D i hodowane w laboratorium może równać się temu prawdziwemu?
  42. Jesteś fanem odpowiedzialnej mody i porządnego dżinsu? Ta kolekcja została stworzona dla Ciebie
  43. Chcesz rozpocząć przygodę z joggingiem zimą? Podpowiadamy, jak zacząć biegać o tej porze roku
  44. Sprawdź, jak sauna wpływa na urodę i zdrowie oraz w jaki sposób powinno się z niej właściwie korzystać
  45. Jakie są rodzaje wąsów i jak brzmi sekret ich świetnego wyglądu?
  46. 9 walentynkowych prezentów w przystępnej cenie, dzięki którym zdobędziesz serce ukochanej
  47. Jak raz na zawsze pozbyć się brzydkiego zapachu stóp?
  48. Męski manicure w domowym zaciszu – instrukcja krok po kroku
  49. Konta na Instagramie, dzięki którym będziesz lepszym szefem kuchni
  50. Czy przed łysieniem można się uchronić?
  51. Jak wybrać pierścionek zaręczynowy? Trzymając się tych 5 rad, możesz liczyć na sukces
  52. Lekcja stylu: czego nauczyliśmy się od Harry’ego Styles’a?
  53. 4 aplikacje modowe, które każdy stylowy facet chce mieć w swoim telefonie
  54. Mgiełka do twarzy – co to jest i jak się ją stosuje?
  55. Najmodniejsze modele męskich butów na zimę
  56. Czy warto robić trening na kacu? Znamy odpowiedź na to pytanie
  57. 6 filmów, z których można uczyć się stylu
  58. Jak dopasować płaszcz do sylwetki? Sprawdźcie, w jakim modelu zaprezentujecie się najlepiej
  59. Szukasz sportowych ubrań? Propozycje Sinsay mogą być tym, czego potrzebujesz
  60. Jak dbać o białe koszule?
  61. 3 skuteczne sposoby, jak się zmotywować do ćwiczeń w nowym roku
  62. Jak dobrać oprawki do kształtu twarzy?
  63. Balsam po goleniu – dlaczego warto go używać i czym kierować się przy jego zakupie?
  64. Czy wiesz, że brak snu znacząco niszczy mózg?
  65. Niebieskie światło wpływa na zaburzenia apetytu
  66. Czy można wypić za dużo wody?
  67. Najpopularniejsze filmy i seriale, które oglądaliśmy na Netflixie w 2020 roku
  68. Czy uprawianie sportu w maseczce jest bezpieczne dla zdrowia?
  69. Kwiaty wpływają na pamięć i ciśnienie – jak to możliwe?
  70. 10 tysięcy kroków to za mało? Zrób dwa razy tyle, a podziękuje Ci serce
  71. TC Candler wybrał najpiękniejszą kobietę na świecie w 2020 roku
  72. Czy długi sen to krótka droga do utraty wagi?
  73. Masz problemy z zasypianiem? Naukowcy potwierdzili, że pomoże Ci gorący prysznic
  74. Dodaj te ćwiczenia do codziennego treningu, a szybciej schudniesz
  75. Pomarańcza pomoże Ci schudnąć – to potwierdzone naukowo!
  76. 9 stylowych prezentów, z których z pewnością ucieszy się Twój ojciec, brat czy przyjaciel
  77. W jaki sposób stworzyć stylowy look na święta i Nowy Rok? Oto kilka wskazówek
  78. Jak zapuścić naprawdę piękną brodę? Poznajcie 3 kroki do sukcesu
  79. Jaki dress code obowiązuje na home office? Podpowiadamy, co założyć w razie nagłej wideokonferencji
  80. Noszenie maseczki może powodować wypryski na twarzy. Podpowiadamy, jak skutecznie pozbyć się pryszczy
  81. Picie wody podczas treningu zwiększa sportowe wyniki
  82. Jak dbać o tatuaż?
  83. Co powinno się znaleźć w garderobie każdego stylowego faceta? Oto 7 must-have’ów
  84. Pompadour to najmodniejsza fryzura tego sezonu. Sprawdź, jak ją układać
  85. 5 trendów na sezon jesień–zima 2020/21, które powinien znać każdy stylowy mężczyzna
  86. 12 stylowych looków na zimę, które z łatwością odtworzysz
  87. Pharrell Williams podzielił się swoim sposobem na młody wygląd i… wypuścił linię kosmetyków
  88. Szukasz kurtki puchowej na siarczyste mrozy? Znajdziesz ją w nowej kolekcji Diverse
  89. Stylowe koszule od 60 złotych, w których będziesz chciał spędzić Święta

Zdrowe dla ciała i ducha, a przy tym tanie i dostępne na wyciągnięcie ręki. Mowa o bieganiu, z którego wcale nie musisz rezygnować, gdy temperatura za oknem drastycznie spada. Wykorzystaj nasze wskazówki i zdobywaj kolejne kilometry!

Zadbaj o zdrowie fizyczne i… psychiczne

Jogging jest jedną z odmian biegania, która daje ogromne korzyści. Przede wszystkim warto zaznaczyć, że jogging może uprawiać prawie każdy – tutaj nie ma szaleńczego tempa, interwałów, czy maratonów. Wszystko opiera się na wolnym tempie, truchcie.

Podczas treningu pokonujemy średnio 1 kilometr w 6 minut. Choć wydaje się to bardzo wolno, to jednak w żaden sposób nie przeszkadza w tym, by osiągnąć smukłą sylwetkę, rozbudować mięśnie i wzmocnić układ odpornościowy. Zalet joggingu jest jeszcze więcej. Przykładowo zmniejsza on ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego, zwalcza stres, a nawet oznaki depresji, oraz przyspiesza metabolizm. Poranny jogging daje energię do działania, a wieczorny uspokaja i wycisza.

Poniżej prezentujemy, jakich zasad warto się trzymać, by móc trenować zimą, gdy warunki atmosferyczne nie są szczególnie sprzyjające. Pamiętajmy, by wybierać trasy odśnieżone albo mocno ubite. W przypadku biegania po zaśnieżonym terenie, gdy śniegu jest po kostki, musimy wysoko podnosić kolana, a to nie sprzyja właściwej postawie – obciążamy niepotrzebnie stawy, kolana i ryzykujemy uszkodzeniem mięśni. Uwaga też na wszelkie oblodzenia grożące upadkiem, a nawet złamaniem.

Bielizna termoaktywna i ciepłe skarpety to podstawa

Podczas biegania na zewnątrz bardzo ważny jest właściwy ubiór – ciepły, ale oddychający, który nie spowoduje przepocenia. Jeśli chodzi o zimowe miesiące, to tutaj nie można zapomnieć o bieliźnie termicznej, która doskonale odprowadza wilgoć i utrzymuje ciepło (bawełna szybko staje się wilgotna, przez co wychładza organizm).

Następnie powinna być włożona koszulka z długim rękawem i cienka kurtka bądź polar, a także niekrępujące ruchów spodnie lub legginsy. Ewentualnie można jeszcze pomyśleć o kamizelce. Należy ubrać się w ten sposób, tak aby początkowo odczuwać lekki chłód (jeśli jest nam od razu ciepło, wówczas zdejmujemy jedną warstwę odzieży). 

Pamiętajmy też o ciepłych i długich skarpetach. Świetnie sprawdzą się te z wełny, szczególnie wełny merino. Jeśli zaś chodzi o buty, to do joggingu zimą najlepsze będą modele z antypoślizgową podeszwą i głębokim bieżnikiem oraz w nieco większym rozmiarze, tak by spokojnie zmieściła się stopa w grubszej skarpetce i nie było ryzyka nieprzyjemnych otarć czy uciskania.

Na głowę koniecznie czapka lub opaska

Przez głowę ucieka nam dużo ciepła, zatem nie ruszamy się bez czapki czy ocieplonej opaski na uszy. Do tego jeszcze dochodzi wielofunkcyjny buff, którym można osłonić szyję (oprócz szalika), samą brodę lub większość twarzy. Tutaj uwaga – osłaniamy nie tylko uszy, ale również czoło, aż do brwi, by potem nie męczyć się z ewentualnym zapaleniem zatok.

Zimowe warunki atmosferyczne i wiatr niekorzystnie wpływają na dłonie – warto mieć na nich rękawiczki.

Jeszcze mała, ale istotna wskazówka – wybierajmy ubrania w wyrazistych kolorach (czarny i granatowy odpadają), oraz z elementami odblaskowymi, dzięki którym będziemy dobrze widoczni.

Dynamiczna rozgrzewka na start, ale meta już w domu

Każda aktywność fizyczna, również jogging, wymaga rozgrzewki. Podczas joggingu zimą najlepiej wykorzystać energiczne ćwiczenia, na przykład podskoki, pajacyki, krążenia ramion i bioder, szybkie skłony. Dzięki temu rozgrzejemy mięśnie, stawy i bez problemu będziemy mogli przejść do właściwego treningu.

Na koniec niezbędne jest jeszcze rozciąganie. O ile latem możemy zrobić je na zewnątrz, o tyle zimą mięśnie szybko się wychładzają i ich rozciąganie mogłoby je po prostu uszkodzić. Rozciąganie należy zatem wykonać już na spokojnie, po powrocie do domu.

Jogging ma być przyjemnością, również jogging zimą. Ważne jest zatem obserwowanie swojego organizmu. Może okazać się, że jakaś temperatura zdecydowanie nam nie służy albo też potrzebujemy dodatkowej warstwy odzieży czy ciepłej kominiarki na głowę.

Przeczytaj też: 3 SKUTECZNE SPOSOBY, JAK SIĘ ZMOTYWOWAĆ DO ĆWICZEŃ W NOWYM ROKU

Zdjęcie główne: sportpoint/ adobestock.com

Tagi:
Ewa Reducha - Wiśniewolska
Absolwentka studiów podyplomowych z marketingu internetowego oraz dziennikarka i copywriterka od wielu lat związana z branżą fashion i beauty. Uważnie śledzi trendy w modzie oraz nowości na rynku kosmetycznym. Lubi dzielić się swoją wiedzą nie tylko z kobietami, ale też z mężczyznami.

0 Komentarzy

Napisz komentarz