1. Pływanie – co zawdzięczamy regularnym treningom w basenie?
  2. Jak najlepiej dobierać bieliznę?
  3. Męskie kowbojki – jak je nosić, by nie wyglądać jak zagubiony mężczyzna z Dzikiego Zachodu?
  4. Jak zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość?
  5. 5 kosmetyków, które Ty i Twoja partnerka możecie używać wspólnie
  6. Usuwanie zęba – kiedy konieczne i czy należy się bać?
  7. Jak stworzyć modne i nienudne stylizacje z T-shirtem w roli głównej?
  8. Stylizacje do biura – 3 zasady, których trzyma się stylowy facet
  9. Filtry UV – dlaczego (nie tylko) latem nie wolno o nich zapominać i jakie wybrać?
  10. Czy kolejna pandemia to realny scenariusz na przyszłość?
  11. Kosmetyki do tatuażu – hit czy kit?
  12. Jakie są rodzaje męskich kurtek i jak dopasować dany model do sylwetki?
  13. Wszystko, co musisz wiedzieć, zanim kupisz garnitur online
  14. 4 książki o męskiej modzie, które warto mieć w swojej biblioteczce
  15. Lekcja stylu: czego nauczyliśmy się od Pharrella Williams’a?
  16. Oryginał czy podróbka? Podpowiadamy, jak to rozpoznać
  17. Jak zawiązać krawat? – poradnik krok po kroku
  18. Udar słoneczny – jak go rozpoznać i jak reagować?
  19. Trening na skakance – co warto o nim wiedzieć?
  20. Szczepiłeś się przeciwko Covid-19 lub jesteś ozdrowieńcem? Tego lata musisz uważać na kąpiele słoneczne
  21. Czy wiesz, które koktajle cieszą się największą sympatią na świecie?
  22. Najdroższy burger na świecie kosztuje 5 tysięcy euro! Gdzie można go kupić i jaki składnik sprawia, że jest taki drogi?
  23. 7 przepisów na śniadania, które zapewnią Ci energię na cały dzień
  24. Jak regulować męskie brwi?
  25. Czy można wypić za dużo wody?
  26. Herbata to eliksir długowieczności? Sprawdź, jaką i dlaczego warto pić
  27. Wakacyjna moda? Pora na “dzikie” wzory i dużą dawkę szaleństwa
  28. 6 seriali, z których można czerpać męskie, modowe inspiracje
  29. Serum do twarzy – co to jest za produkt i dlaczego podziękujesz sobie, gdy włączysz go do swojej pielęgnacji?
  30. Chcesz mieć zarost? Pamiętaj, aby dobrać go do kształtu twarzy. Podpowiadamy, jak to zrobić
  31. Gość weselny – na jakie looki wolno postawić, a które lepiej omijać szerokim łukiem?
  32. Najmodniejsze męskie klapki na lato – znajdź model dla siebie
  33. Białko w diecie sportowca. Czy wiesz wszystko na ten temat?
  34. Chcesz rzucić palenie? Podpowiadamy, jak zareaguje na to Twój organizm i jak wytrwać w tym postanowieniu
  35. Czy można wypić za dużo kawy?
  36. Masz problemy z zasypianiem? Oto 5 skutecznych, naturalnych sposobów
  37. Oparzenia słoneczne – wiesz, jak sobie z nimi radzić?
  38. 8 najbardziej stylowych ojców, od których możemy uczyć się mody
  39. Poszetki – znajdź idealny wzór dla siebie
  40. Przedwojenne koktajle. Czy wiesz co serwowano dawno temu w kraju nad Wisłą?
  41. 3 pomysły na sportowe stylizacje na co dzień
  42. Jak wzmocnić pewność siebie? 5 kroków, które warto wykonać
  43. Najlepsze fryzury na lato 2021
  44. Lekcja stylu: czego nauczyliśmy się od George’a Clooneya?
  45. Do czego nosić półbuty?
  46. Dlaczego męska odżywka do włosów to kosmetyk, którego nie powinno się omijać w codziennej pielęgnacji?
  47. Modne modele męskich toreb do pracy
  48. Czy wiesz, które marki modowe są najbardziej wartościowe?
  49. ABC wyprzedażowych łowów. Czy wiesz, co naprawdę warto kupić podczas sezonowych obniżek?
  50. Czym dobrze jest się kierować podczas zakupu okularów przeciwsłonecznych?
  51. Pamięć mięśni – na czym polega?
  52. Lekcja stylu: czego nauczyliśmy się od Davida Beckhama?
  53. O czym mówi BMI i jak obliczyć ten wskaźnik?
  54. Lekcja stylu: czego nauczyliśmy się od Oliviera Janiaka?
  55. Jaki prezent podarować kobiecie z okazji rocznicy? Sprawdź nasze propozycje
  56. Zrób coś dobrego dla swoich jelit i dostarcz im błonnik
  57. Najmodniejsze okrycia wierzchnie na wiosnę 2021
  58. Jak się pozbyć zakwasów? Poznaj sprawdzone sposoby redakcji
  59. Luksusowe zegarki – 3 modele warte uwagi
  60. 5 sposobów na pozbycie się suchej i swędzącej skóry
  61. W co się ubrać, jeżeli zostałeś zaproszony na imprezę pierwszokomunijną?
  62. Jak dbać o jeansy, by długo prezentowały się zjawiskowo?
  63. Gucci sprzedaje sneakersy za niecałe 50 złotych. Podczas zakupów czeka jednak na Ciebie mały haczyk…
  64. Sportowy look 2021 – jak stworzyć modny i wygodny zestaw
  65. Jak można wzmocnić odporność psychiczną? Pięć sprawdzonych porad
  66. Szykujesz się do wakacji? Nie zapomnij spakować stylowych kąpielówek
  67. Trzy zasady zdrowego grillowania
  68. Dlaczego oddychanie jest tak ważne podczas treningu i jak robić to prawidłowo?
  69. Buty na wiosnę wybrane? Jeśli polujesz na najmodniejsze, celuj w białe sneakersy
  70. Na telewizorze czy projektorze – na czym lepiej oglądać filmy?
  71. Matchy-matchy? Nie w tych przypadkach. Sprawdź, których elementów garderoby nie powinno się dobierać w pary
  72. 5 nawyków zadbanych mężczyzn
  73. Męska moda w stylu retro – najciekawsze dodatki i ubrania na sezon 2021
  74. Moda męska plus size – jak dobrać do niej ubrania i dodatki?
  75. 5 ćwiczeń, które wykonywane regularnie, przyniosą Ci upragniony sześciopak
  76. Kilka wskazówek, jak wybrać idealny pasek
  77. Jak zacząć medytować i po co właściwie to robić?
  78. Jakie zegarki pasują nowoczesnemu mężczyznie?
  79. Jak dbać o garnitur, by długo prezentował się nienagannie?
  80. Przegląd modnych butów na wiosnę
  81. Czym dobrze jest się kierować podczas kupna zegarka?
  82. Brad Pitt zaprojektował własną kolekcję ubrań. Zobacz efekty jego współpracy z marką Brioni
  83. Dlaczego krem pod oczy powinien stać się częścią Twoich pielęgnacyjnych rytuałów i na jakie produkty warto postawić?
  84. Przeszczep włosów – wszystko, co chciałbyś o nim wiedzieć, ale wstydzisz się zapytać
  85. Bieganie na bieżni – wszystko, co trzeba wiedzieć o tym treningu
  86. Nowy element zegarka z księżycowego spaceru
  87. Czy chrapanie może być niebezpieczne? Poznaj jego przyczyny i sposoby leczenia
  88. Chcesz wybielić zęby? Oto 5 faktów, które trzeba znać przed wykonaniem tego zabiegu
  89. Jak stylowo przetrwać przedwiośnie? Oto szczypta inspiracji
  90. Czy naprawdę wiesz wszystko o probiotykach? Przedstawiamy najpopularniejsze fakty i mity
  91. Peeling do twarzy – dlaczego warto go używać lub pożyczyć od dziewczyny?
  92. Jak dobrać garnitur? Podpowiadamy, czym się kierować przy zakupie
  93. Jaki skład powinny mieć dobre kosmetyki do pielęgnacji brody?
  94. 6 zasad, dzięki którym samodzielnie obetniesz włosy i… nie przestraszysz się własnego odbicia w lustrze
  95. Męski must-have na lato przeniesie Cię do upalnej Havany
  96. 5 planszówek, które według naszej redakcji są doskonałą rozrywką na wieczór z przyjaciółmi
  97. Trening w domu – podpowiadamy, w jakie przyrządy do ćwiczeń warto zainwestować
  98. Jak pozbyć się z twarzy opuchnięcia po nieprzespanej nocy?
  99. Tej wiosny zacznij nosić różowy
  100. Wyjaśniamy, co właściwie alkohol robi z naszym organizmem i podajemy przepisy na pyszne drinki zero procent
  101. Lekcja stylu: czego nauczyliśmy się od Justina Timberlake’a?
  102. Chcesz mieć długie włosy? Trzymaj się tej instrukcji zapuszczania
  103. Trendy wiosna-lato 2021, które najchętniej wypróbowałbyś już dziś
  104. Bucket hat, czyli kapelusz wędkarski króluje na ulicach. Jak go nosić?
  105. Chcesz przejść na wegetarianizm? Oto 5 mitów, w które nie powinieneś wierzyć
  106. Jak chronić prywatność w sieci? Oto kilka cennych wskazówek
  107. 3 pary butów, które przydadzą się każdemu facetów do stworzenia stylowego, casualowego looku
  108. Chcesz zacząć trenować jogę? Oto 4 powody, które potwierdzą, że to dobry pomysł
  109. Najbrudniejsze miejsca w domu – gdzie gromadzi się najwięcej zarazków?
  110. 4 kwestie, o których warto pamiętać, wybierając dla siebie trenera personalnego
  111. Czy problemy z erekcją mogą wpływać negatywnie na Twoje zdrowie?
  112. Z tymi trendami pożegnaliśmy się i mamy nadzieję, że nigdy nie będziemy witać ich z powrotem
  113. Novak Djoković zwycięża w wielkim stylu, a my sprawdzamy szafę mistrza
  114. Wszystko, co o perfumach powinien wiedzieć facet
  115. 5 faktów o brodzie, które powinien znać każdy szanujący się brodacz
  116. Czy mięso wydrukowane w 3D i hodowane w laboratorium może równać się temu prawdziwemu?
  117. Jesteś fanem odpowiedzialnej mody i porządnego dżinsu? Ta kolekcja została stworzona dla Ciebie
  118. Chcesz rozpocząć przygodę z joggingiem zimą? Podpowiadamy, jak zacząć biegać o tej porze roku
  119. Sprawdź, jak sauna wpływa na urodę i zdrowie oraz w jaki sposób powinno się z niej właściwie korzystać
  120. Jakie są rodzaje wąsów i jak brzmi sekret ich świetnego wyglądu?
  121. 9 walentynkowych prezentów w przystępnej cenie, dzięki którym zdobędziesz serce ukochanej
  122. Jak raz na zawsze pozbyć się brzydkiego zapachu stóp?
  123. Męski manicure w domowym zaciszu – instrukcja krok po kroku
  124. Konta na Instagramie, dzięki którym będziesz lepszym szefem kuchni
  125. Czy przed łysieniem można się uchronić?
  126. Jak wybrać pierścionek zaręczynowy? Trzymając się tych 5 rad, możesz liczyć na sukces
  127. Lekcja stylu: czego nauczyliśmy się od Harry’ego Styles’a?
  128. 4 aplikacje modowe, które każdy stylowy facet chce mieć w swoim telefonie
  129. Mgiełka do twarzy – co to jest i jak się ją stosuje?
  130. Najmodniejsze modele męskich butów na zimę
  131. Czy warto robić trening na kacu? Znamy odpowiedź na to pytanie
  132. 6 filmów, z których można uczyć się stylu
  133. Jak dopasować płaszcz do sylwetki? Sprawdźcie, w jakim modelu zaprezentujecie się najlepiej
  134. Szukasz sportowych ubrań? Propozycje Sinsay mogą być tym, czego potrzebujesz
  135. Jak dbać o białe koszule?
  136. 3 skuteczne sposoby, jak się zmotywować do ćwiczeń w nowym roku
  137. Jak dobrać oprawki do kształtu twarzy?
  138. Balsam po goleniu – dlaczego warto go używać i czym kierować się przy jego zakupie?
  139. Czy wiesz, że brak snu znacząco niszczy mózg?
  140. Niebieskie światło wpływa na zaburzenia apetytu
  141. Najpopularniejsze filmy i seriale, które oglądaliśmy na Netflixie w 2020 roku
  142. Czy uprawianie sportu w maseczce jest bezpieczne dla zdrowia?
  143. Kwiaty wpływają na pamięć i ciśnienie – jak to możliwe?
  144. 10 tysięcy kroków to za mało? Zrób dwa razy tyle, a podziękuje Ci serce
  145. TC Candler wybrał najpiękniejszą kobietę na świecie w 2020 roku
  146. Czy długi sen to krótka droga do utraty wagi?
  147. Masz problemy z zasypianiem? Naukowcy potwierdzili, że pomoże Ci gorący prysznic
  148. Dodaj te ćwiczenia do codziennego treningu, a szybciej schudniesz
  149. Pomarańcza pomoże Ci schudnąć – to potwierdzone naukowo!
  150. 9 stylowych prezentów, z których z pewnością ucieszy się Twój ojciec, brat czy przyjaciel
  151. W jaki sposób stworzyć stylowy look na święta i Nowy Rok? Oto kilka wskazówek
  152. Jak zapuścić naprawdę piękną brodę? Poznajcie 3 kroki do sukcesu
  153. Jaki dress code obowiązuje na home office? Podpowiadamy, co założyć w razie nagłej wideokonferencji
  154. Noszenie maseczki może powodować wypryski na twarzy. Podpowiadamy, jak skutecznie pozbyć się pryszczy
  155. Picie wody podczas treningu zwiększa sportowe wyniki
  156. Jak dbać o tatuaż?
  157. Co powinno się znaleźć w garderobie każdego stylowego faceta? Oto 7 must-have’ów
  158. Pompadour to najmodniejsza fryzura tego sezonu. Sprawdź, jak ją układać
  159. 5 trendów na sezon jesień–zima 2020/21, które powinien znać każdy stylowy mężczyzna
  160. 12 stylowych looków na zimę, które z łatwością odtworzysz
  161. Pharrell Williams podzielił się swoim sposobem na młody wygląd i… wypuścił linię kosmetyków
  162. Szukasz kurtki puchowej na siarczyste mrozy? Znajdziesz ją w nowej kolekcji Diverse
  163. Stylowe koszule od 60 złotych, w których będziesz chciał spędzić Święta

Chcesz zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość, ale nie wiesz jak to osiągnąć? Podpowiadamy, jak osiągnąć upragniony efekt.

Poprawa siły i wytrzymałości to nie tylko cel sportowców. Cechy te są przydatne wszystkim, jednak zazwyczaj to osoby, które lubią ćwiczyć i zależy im na rozwoju fizycznym, chcą nad nimi najmocniej pracować. Wbrew pozorom nabranie siły nie jest równoznaczne wyłącznie z budowaniem większej masy mięśniowej. Aby przybliżyć się do zakładanych rezultatów oraz odnieść sukces w tym zakresie, niezbędnymi elementami są przede wszystkim właściwe podejście do ćwiczeń, dobrze przemyślany plan treningowy oraz trzymanie zbilansowanej diety. 

O czym należy pamiętać podczas treningu?

Do zwiększenia siły i wytrzymałości nie da dojść się od tak, z dnia na dzień. Niezwykle ważne jest to, aby w trakcie ćwiczeń stopniowo podnosić sobie poziom trudności oraz sukcesywnie sięgać po coraz większe obciążenia. Z treningami nie należy przesadzać, zwłaszcza na początku, kiedy dopiero poznaje się swoje predyspozycje i nabywa potrzebnych podczas ćwiczeń umiejętności. Zbyt intensywny, niedostosowany do możliwości danej osoby wysiłek fizyczny, nie będzie skuteczny i zamiast przyczynić się do progresu, może mocno zaszkodzić, a nawet spowodować kontuzję. Jeśli traktujesz swój cel poważnie oraz masz wysoką motywację, to warto zacząć ćwiczyć według dokładnie rozpisanego planu treningowego uwzględniającego ilość serii, powtórzeń, a także przerw między nimi. Nie można zapomnieć również o rozgrzewce poprzedzającej ćwiczenia, a także właściwej technice ich wykonywania. Potwierdzenie znajduje w tym przypadku znana zasada – jakość jest znacznie ważniejsza niż ilość. 

Regularność ćwiczeń

Jakakolwiek aktywność fizyczna, niezależnie od jej celu, nie da efektów, jeśli nie będzie wykonywana regularnie. Systematyczność treningów stanowi absolutną podstawę dla stawania się coraz silniejszym oraz bardziej wytrzymałym. Rzadkie wyjścia na siłownię i niedokładne treningi z pewnością nie przyniosą pożądanych rezultatów. Zalecana częstotliwość wykonywania ćwiczeń wynosi co najmniej dwa razy w tygodniu.

Regeneracja

Na skuteczność treningu wzmacniającego znacząco wpływa również czas przeznaczony na odpoczynek. Każda partia mięśni zasługuje na regenerację, która według ekspertów powinna trwać 24–72 h. Ważna jest także odpowiednia długość przerw pomiędzy seriami ćwiczeń, tak aby każdą kolejną było się w stanie wykonać jeszcze intensywniej.

Dieta 

Nawet najlepszy plan treningowy nic nie da, jeśli nie uzupełnisz ćwiczeń odpowiednią dietą. W okresie wzmożonej aktywności fizycznej należy pamiętać o dostarczaniu organizmowi wartościowych składników odżywczych. Wpływają one na wzmocnienie, a jednocześnie wspomagają regenerację. Szczególnie ważny jest posiłek spożywany zaraz po treningu. Dla zwiększenia siły kluczowe jest białko oraz duża ilość węglowodanów, które są źródłem niezbędnej energii. Co poza tym? W zbilansowanej diecie powinny znaleźć się zdrowe tłuszcze, takie jak kwasy omega-3. Zawierają je na przykład ryby. Uzupełnieniem podstawowych posiłków mogą być również suplementy, które wzmacniają wytrzymałość organizmu, a także mogą przyspieszać ten proces.

Przeczytaj też: https://menties.pl/sylwetka/trening-na-skakance-co-warto-o-nim-wiedziec/

Zdjęcie główne: Victor Freitas/pexels.com

Tagi: , ,
Paulina Grzyb

0 Komentarzy

Napisz komentarz