Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej i jakie przyniesie Ci korzyści?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Założenie własnej firmy w sieci może zająć jedynie kilka minut, znacznie większy problem rozpoczyna się jednak w chwili, gdy chcemy uzyskać jak najwięcej wejść na naszą świeżą witrynę. Przedsiębiorcy są kuszeni do działania w sieci w branży e-commerce (e-handlu) bardzo niskimi kosztami inwestycji związanymi np. z brakiem potrzeby zatrudniania pracowników do obsługi bezpośredniej czy kosztownego wynajmu przestrzeni do sprzedaży bezpośredniej. Niestety, podobnie myślą także inni przedsiębiorcy, w efekcie czego branżę e-commerce trapi ponadprzeciętna i czasami bardzo mocna konkurencja, przez którą ciężko się przebić w szczególności małym i początkującym firmom. Odpowiedzią na kłopot braku rozpoznawalności i podstawowym narzędziem do walki z niską popularnością witryny jest proces pozycjonowania. Warto go poznać bliżej i dowiedzieć się, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej.

Czym jest pozycjonowanie?

Wyszukiwarka Google, najpopularniejsza w naszym kraju i na całym świecie, ciągle zbiera nowe informacje na temat wszystkich ogólnodostępnych witryn. Proces ten nosi nazwę indeksowania i jest kluczowy z punktu widzenia przedsiębiorcy. Zbieraniem informacji na temat witryn zajmują się roboty Google, które przeczesują całą sieć w poszukiwaniu nowych stron i aktualizacji już dostępnych treści. Po uzyskaniu na ich temat podstawowych i szczegółowych danych, roboty przesyłają je do algorytmu, który przeprowadza szereg skomplikowanych obliczeń, dzięki którym może nadać im ranking, czyli pozycję w danej frazie kluczowej. W pozycjonowaniu chodzi o to, aby osiągnąć jak najwyższą pozycję w listingu.

Proces pozycjonowania z reguły dzieli się na trzy niezależnie od siebie etapy. Pierwszym jest audyt SEO. W tym kroku chodzi o dokładne przeanalizowanie całej witryny i poznanie jej cech, parametrów i wszystkich danych, które mogą mieć wpływ na dalsze etapy pozycjonowania. Audyt obejmuje nawet kilkaset kroków i ma decydujący wpływ przede wszystkim na poznanie ceny – rzadko agencje i freelancerzy wyceniają swoją pracę bez dokładnego zapoznania się ze stroną techniczną witryny WWW.

W drugim etapie, znanym jako on-site, należy wprowadzić wszelkie zmiany do kodu źródłowego witryny. Jest ich kilkaset i to od nich zależy efektywność pozycjonowania oraz ilość pracy niezbędnej do przeprowadzenia. Wielu firmom etap ten zabiera najwięcej czasu, gdyż jest niezwykle skomplikowany, lecz przy tym także bardzo istotny i podatny na błędy. Warto dowiedzieć się np. czym jest przekierowanie 301 i kiedy warto z niego korzystać

Etap trzeci – off-site, polega na pozyskaniu jak największej liczby linków zwrotnych prowadzących do wybranej witryny. Etap ten mimo jasnych wytycznych jest kluczowy z punktu widzenia efektów, gdyż witryna Google, a właściwie jej algorytm, uznaje stronę za godną zaufania wtedy, kiedy linki do niej prowadzące pojawiają się także na innych domenach. W

Od czego zależą efekty pozycjonowania?

Pozycjonowanie to bardzo trudny i wieloetapowy proces, który zajmuje najbardziej profesjonalnym agencjom SEO nawet kilka miesięcy w przypadku dużych witryn, które chcą osiągnąć jak najlepszą docelową pozycję w SERP (Search Engine Results Page). Zdecydowanie najważniejsze jest to, aby wybrać agencję godną zaufania, która ma na swoim koncie setki współprac zakończonych pełnym sukcesem. Wiele osób w ramach oszczędności popełnia spory błąd, decydując się na freelancera, który proces pozycjonowania przeprowadza samodzielne. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie. Pojedyncza osoba nie jest w stanie dysponować tak dużą wiedzą, jak całe zespoły składające się z copywriterów, pozycjonerów i programistów.

Koszt pozycjonowania

Czy pozycjonowanie jest drogie? Udzielenie odpowiedzi na to pytanie jest niestety bardzo trudne, gdyż wynika głównie z ilości prac niezbędnych do przeprowadzenia oraz od oczekiwań konkretnego przedsiębiorcy. Jeśli oczekujesz pierwszej pozycji w bardzo popularnych frazach kluczowych – musisz nastawić się na duże wydatki. Z reguły pierwsze miejsca w najbardziej spopularyzowanych frazach kluczowych są zajęte przez firmy z największym budżetem reklamowym, które na działania w sieci przeznaczają ogromne fundusze w wysokości nieosiągalnej dla przeciętnego przedsiębiorcy. W mniej popularnych słowach jest jednak znacznie łatwiej, a tym samym także taniej.

Cena pozycjonowania zależy w głównej mierze od docelowej pozycji w wybranej frazie kluczowej. Im jest wyższa, tym wyższa jest także cena. Wielu początkujących przedsiębiorców błędnie zakłada, że zawsze warto pojawić się jak najwyżej, bez względu na koszty z tym związane. Tak naprawdę jednak bywa zupełnie odwrotnie – bardzo często optymalną pozycją jest cała pierwsza strona wyników – przeznaczanie jeszcze większych funduszy na osiągnięcie topowej pozycji opłaca się wyłącznie w firmach, w których koszty schodzą na znacznie dalszy plan.

Fot.: Lukas Bieri/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Sebastian 30.04.2022

    Czego by się nie mówiło, działania nad SEO są niezwykle korzystne w przypadku każdej działalności internetowej. Na przykład pozycjonowanie stron w mojej opinii warte jest każdej ceny, gdyż jego efekty są zauważalne w niedługim odstępie czasu, jeśli jest ono realizowane przez odpowiedni zespół, a jednocześnie nie kosztuje to majątku, przez co wydaje się jeszcze bardziej zachęcające.

  • Tomek 14.05.2022

    Co do ceny, to zawsze jest kwestia sporna. Pozycjonowanie NIE JEST DROGIE, oczywiście jeśli targetujemy w pozycje gigantów, będziemy zmuszeni zapłacić za promocję więcej, agencje jednak zawsze proponują nam najbardziej rozsądne i korzystne drogi do celu. Pozycjonowanie zagraniczne również musi różnić się w cenie, co nie oznacza, że odgórnie musimy liczyć się z długami na tysiące złotych. Szerzenie takich plotek jest bez sensu i lepiej od razu udać się po darmowy audyt i poznać oficjalną wycenę naszych planów promocyjnych.

Rekomendowane
5 pomysłów na prezent na Walentynki dla dziewczyny
5 pomysłów na prezent na Walentynki dla dziewczyny
Walentynki zbliżają się wielkimi krokami, dlatego sprawdź, co warto kupić ukochanej osobie!
Jaki jest najlepszy prezent na walentynki?
Jaki jest najlepszy prezent na walentynki?
Jeśli luty kojarzy Ci się wyłącznie z paniką związaną z poszukiwaniem idealnego prezentu dla Twojej drugiej połówki, to trafiłeś w dobre miejsce!
Zaburzenia psychiczne i ich wpływ na serce
Zaburzenia psychiczne i ich wpływ na serce
Zaburzenia psychiczne stanowią szeroką grupę schorzeń. Należy tutaj między innymi: depresja, schizofrenia czy różnorodne zaburzenia lękowe, które potocznie określa się mianem nerwicy. Do zaburzeń psychicznych należą również zaburzenia snu, odżywiania czy osobowości oraz uzależnienia oraz wiele innych.
Ostatnie wpisy