Prowadzenie działalności w sieci wymaga przede wszystkim stosowania skutecznych metod marketingu online. Co to jest SEO i jak zadbać o pozycjonowanie IdoSell?
Pozycjonowanie stron – sklepy online a inne witryny
Co to jest SEO? To termin, który według niektórych definicji jest synonimem pozycjonowania, a według innych – jego kluczową częścią, obejmującą działania bezpośrednio dotyczące danej strony. Cel jest jednak w obydwóch przypadkach taki sam: pozycjonowanie stron ma na celu wypromować daną witrynę na sam szczyt listy wyników wyszukiwania. To proces, dzięki któremu firmy działające online mają szansę realnie zwiększyć swój zasięg, pozyskując nowych klientów i tym samym podnosząc zyski z działalności.
Strategia SEO zawiera przede wszystkim elementy takie jak pozyskanie linków, umieszczanie na stronie angażujących treści z odpowiednią liczbą słów kluczowych, a także dbanie o sprawność i atrakcyjność witryny. Warto podkreślić, że procesy takie jak pozycjonowanie IdoSell czy innych sklepów online przebiegają nieco inaczej niż pozycjonowanie stron blogowych lub firmowych. Szczególną uwagę należy zwrócić na kwestie związane ze strukturą strony i unikalnością opisów produktów. Warto także zostawić miejsce na dłuższe teksty, które pomogą z pozycjonowaniem na frazy niezwiązane bezpośrednio z ofertą.
Wiemy już, co to jest SEO. Jak zadbać o skuteczną strategię dla sklepu online?
Początkujący przedsiębiorcy często stawiają na samodzielne pozycjonowanie stron, licząc na ograniczenie kosztów. Takie wyjście może jednak okazać się na dłuższą metę mało opłacalne – bez specjalistycznego wsparcia konkurencja może zostawić nas w tyle. Znakomitym pomysłem może okazać się skorzystanie z usług agencji SEO, które zajmują się przygotowywaniem i wdrażaniem kompleksowej strategii pozycjonowania.
Pierwszym krokiem do owocnej współpracy z agencją powinien być dokładny audyt SEO, podczas którego specjaliści przeanalizują najważniejsze aspekty wpływające na pozycję strony. Następnie można przejść do określenia dokładnego wyglądu strategii. Jej przebieg może się różnić w zależności od wybranego rodzaju sklepu – pozycjonowanie IdoSell wiąże się z nieco innymi czynnościami niż np. w przypadku silnika WooCommerce. Profesjonalne agencje są jednak w stanie zaoferować skuteczne wsparcie bez względu na to, z jakiego systemu e-commerce korzysta dany sklep.
Jakie agencje oferują pozycjonowanie IdoSell?
Zdecydowana większość sklepów online powstaje z użyciem gotowych platform, które zawierają szereg przydatnych funkcji od razu po instalacji. Do najpopularniejszych propozycji należy IdoSell, która odnotowała znaczny wzrost liczby użytkowników w czasie pandemii. Jedną z agencji, które mają w ofercie pozycjonowanie IdoSell, jest ogólnopolska Grupa iCEA mająca siedzibę w Poznaniu. To firma, która może pochwalić się kilkunastoletnim doświadczeniem i współpracą z licznymi ważnymi przedsiębiorstwami z różnych branż.
Zdjęcie główne: Firmbee.com/unsplash.com