Artykuł sponsorowany
Opakowanie Twoich produktów jest niezwykle ważne. Dlatego też należy dokładnie zastanowić się, jaką rolę ma spełniać Twoje opakowanie oraz wybrać to idealnie dopasowane do Twojego produktu. Podpowiadamy więc, na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze opakowań.
Opakowanie jest bez wątpienia nieodłączną częścią każdego produktu. Ważne jest, aby było ono zarówno estetyczne, jak i funkcjonalne. Podpowiadamy, jak wybrać opakowanie, aby mieć pewność, że będzie ono idealne dla Twoich towarów.
Bardzo ważny jest przede wszystkim wybór opakowania transportowego. Jeśli zajmujesz się wysyłką produktów do klienta, koniecznie zadbaj o to, aby paczka dotarła do niego w idealnym stanie. Najlepszym, a zarazem najpopularniejszym rozwiązaniem są kartony i opakowania kartonowe, na przykład te, które znajdziesz na stronie https://janbox.pl/.
Bezpieczeństwo produktu jest najważniejsze, dlatego też zwróć szczególną uwagę na rozmiar opakowania. Każda hurtownia kartonów posiada w swojej ofercie wiele rozmiarów opakowań, dlatego też z pewnością znajdziesz to odpowiednie. Nie może być ono zbyt duże, ponieważ produkt może obijać się o jego ścianki oraz ulec uszkodzeniu. Dopasuj więc wielkość kartonu idealnie do wielkości towaru, a jeśli jest to niemożliwe – użyj wypełniaczy. W tej roli genialnie sprawdzą się folie i koperty bąbelkowe, różnego rodzaju granulaty, a nawet pognieciony papier lub stare gazety.
Jeśli szykujesz produkt do wysyłki do klienta, nie zapomnij także o zabezpieczeniu opakowania od zewnątrz. Możesz do tego użyć foli stretchowej lub szerokiej taśmy samoklejącej. Jeżeli jednak zależy Ci na bardziej ekologicznym rozwiązaniu, możesz także postawić na dość popularną ostatnio folię wykonaną z recyklingu.
Nieco inaczej wygląda sprawa z opakowaniem, które ma służyć do ekspozycji produktu na sklepowej półce. Również tutaj ważną rolę odgrywa bezpieczeństwo produktu, jednak najważniejsza jest estetyka opakowania. W końcu większość konsumentów kupuje oczami, dlatego też warto zadbać o ładny i zachęcający design.
Projektując opakowanie, postaraj się, aby wyróżniało się ono na tle konkurencyjnych produktów oraz posiadało element charakterystyczny tylko dla Twojej marki. Ważne jest także, aby opakowanie w pewien sposób wskazywało na branżę i rodzaj Twojego produktu. Zadbaj więc o to, aby nie zagubiły się najbardziej istotne informacje, bez których opakowanie nie ma racji bytu. Zastanów się, co konkretnie chcesz przekazać klientowi i przedstaw to w jasny i czytelny sposób. Bardzo ważna jest również właściwa hierarchia informacji zawartych na opakowaniu oraz klarowność przekazu.
Postaraj się także, aby opakowanie było wygodne w późniejszym użytkowaniu. Ponadto na opakowaniach produktowych nie może zabraknąć wszystkich oznaczeń. Dopilnuj więc, żeby na opakowaniu znalazły się konieczne informacje, w odpowiedniej wielkości i kolorystyce. Jest to niezmiernie ważne, aby przekazać te informacje grafikowi projektującemu opakowanie odpowiednio wcześnie. Dotyczy to również wszystkich innych wymogów technologicznych i prawnych. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoje opakowanie spełnia wszystkie normy.
Zdj. główne: Sharon McCutcheon/unsplash.com