Trening na skakance – co warto o nim wiedzieć?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Treningi aerobowe należą do niezwykle dobrych metod na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów, a także na wyraźne wzmocnienie mięśni. Co warto wiedzieć o tej metodzie trenowania?

Spalacz kalorii oraz rozgrzewka do ćwiczeń domowych

Trening na skakance pozwala na niezwykle skuteczne spalanie kalorii. Już 15 minut treningu pozwala spalić do 200 kcal, co jest wynikiem dwukrotnie lepszym niż w przypadku np. biegania lub pływania.

Jednocześnie skakanka znakomicie pomaga nam w rozgrzaniu przed właściwym treningiem, a zatem świetnie sprawdzi się jako jeden ze sposobów na zorganizowanie w domu własnej sali ćwiczeń. Niezwykle ekonomiczne trenowanie wymaga od nas tylko jednego: stanięcia z dala od mebli, aby linka o nic nie wadziła.

Wzmocnienie mięśni

Jedną z największych zalet treningu na skakance jest wyraźne wzmocnienie wielu mięśni. Są to:

  • mięśnie nóg, a przede wszystkim łydki oraz mięśnie dwugłowe i czworogłowe ud,
  • odwodziciele, przywodziciele i zginacze kończyn dolnych,
  • mięsień najszerszy grzbietu,
  • mięsień piersiowy,
  • mięsień zębaty przedni, gorset mięśniowy – mięśnie poprzeczne brzucha, wielodzielne oraz mięśnie dna miednicy,
  • mięśnie ramion – zarówno tricepsy, bicepsy, jak i zginacze nadgarstków.

Trening na skakance pozwala nam o zadbanie o wiele różnorodnych i istotnych mięśni naszego ciała.

Koordynacja ruchowa połączona z dobrą zabawą

Trenowanie ze skakanką pozwala na znakomite rozwinięcie koordynacji ruchowej naszych kończyn, a także wspomaga szybkie reagowanie na bodźce. Nic więc dziwnego, że jest to element powszechnie obecny w trenowaniu bokserów. 

Rozwinięcie koordynacji ruchowej i poczucia równowagi przyda się nam każdego dnia. Wreszcie warto pamiętać o tym, że skakanie na skakance jest niezwykle przyjemną czynnością. Nic dziwnego, że w dzieciństwie większość z nas korzystała ze skakanki. Przy okazji dbania o ciało możemy wrócić do przyjemnych wspomnień z dzieciństwa.

Kiedy nie powinniśmy decydować się na trening na skakance?

Pamiętać należy o tym, że nie każdy może pozwolić sobie na ćwiczenie przy użyciu skakanki. Jest to niewskazane zwłaszcza w przypadku osób mających nadwagę oraz cierpiących na schorzenia kolan. Intensywne skakanie może przyczynić się do pogłębienia schorzeń, a nawet uszkodzenia stawów. 

Koniecznie należy unikać intensywnego skakania w przypadku podwyższonego wieku bądź problemów z sercem i nadciśnieniem. Wynika to z faktu, że trening ze skakanką znacząco może podwyższyć poziom naszego tętna.

Jak wybrać odpowiednią skakankę?

Przy planowaniu treningu na skakance nie wolno zapomnieć o odpowiednim wyborze sprzętu. Choć jest to stosunkowo tani sposób na zadbanie o kondycję, warto dołożyć kilkanaście złotych i nie wybierać najtańszego, przeznaczonego dla dzieci sprzętu.

Warto wybrać skakankę z drewnianą rączką, a najlepiej skakanki z uchwytami piankowymi. Dzięki wchłanianiu nadmiaru wilgoci unikniemy ryzyka wyślizgnięcia się rączki z dłoni. W przypadku linki warto zacząć od sznurkowej, a dopiero później przejść na skórzaną lub rzemienną. 

Ważne jest też wybranie linki o odpowiedniej długości. Jak ją ocenić? Powinniśmy stanąć na środku linki, wziąć ją w obie dłonie i unieść je. Ręce powinny sięgnąć maksymalnie do wysokości barków.

Jak ćwiczyć ze skakanką?

Skuteczny trening na skakance wymaga on nas określonego przygotowania. Przede wszystkim należy wybrać buty z amortyzującą podeszwą, aby częste uderzanie o podłożenie nie nadwyrężyło naszych stawów. Choć skakanka może być rozgrzewką, również i ćwiczenie na niej warto poprzedzić krążeniami ramion, skippingiem, pajacykami oraz biegiem w miejscu. 

Ćwiczenie warto przeprowadzać na macie antypoślizgowej oraz na grubym, złożonym kocu. Kluczowe jest stosowanie odpowiedniej techniki. Powinniśmy poruszać nadgarstkami, nie ramionami. Powinniśmy ograniczyć wysokość naszych wyskoków i lądować na palcach. Największą korzyść wyciągniemy ze skakania, w którym zachowujemy proste plecy, patrzymy przed siebie i lekko wciągamy brzuch.

Przeczytaj też: 5 ĆWICZEŃ, KTÓRE WYKONYWANE REGULARNIE, PRZYNIOSĄ CI UPRAGNIONY SZEŚCIOPAK

Zdjęcie główne: cottonbro/ pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jakie pigmenty do makijażu permanentnego warto mieć w swoim salonie? Wskazówki zakupowe
Jakie pigmenty do makijażu permanentnego warto mieć w swoim salonie? Wskazówki zakupowe
W tym artykule przedstawimy wskazówki dotyczące zakupu pigmentów do makijażu permanentnego oraz omówimy, jakie pigmenty warto mieć w swoim salonie.
Nowoczesne pralki. Jak wybrać najlepszy model?
Nowoczesne pralki. Jak wybrać najlepszy model?
Pralka to jeden z podstawowych sprzętów w każdym domu, który jest używany bardzo często.
8 najbardziej stylowych ojców, od których możemy uczyć się mody
8 najbardziej stylowych ojców, od których możemy uczyć się mody
Poznaj nasz ranking najlepiej ubranych ojców, który poza świetnym poczuciem stylu mają nienaganny gust. Zainspiruj się ich sposobem na modny wygląd!
Ostatnie wpisy