Zielone warzywa pomagają budować siłę mięśni?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Czy to, co jemy, może mieć wpływ na siłę naszych mięśni? Zdania są podzielone, sprawdzamy, jaka jest prawda.

Większość mężczyzn chodzących na siłownię szuka sposobów na to, by nie tylko szybko poprawić swoją muskulaturę, ale i siłę. Przecież po to wyciskają z siebie siódme poty, podnosząc sztangi, robiąc pompki, przysiady i wykonując wiele innych ćwiczeń. Jak powszechnie wiadomo, wówczas należy się szczególnie dobrze odżywiać. Chodzi tu jednak nie tylko o zdrowie i dobre samopoczucie. Okazuje się bowiem, że sięganie po niektóre produkty pomaga szybciej budować siłę mięśni.

Niezwykła moc zielonych warzyw

Zdaniem badaczy z Uniwersytetu Edith Cowan, jeśli zależy nam na budowaniu siły swoich mięśni, powinniśmy jeść jak najwięcej zielonych warzyw liściastych. Ich badania mogą okazać się przełomowe – nie tylko w przypadku sportowców, ale wszystkich osób aktywnych fizycznie.

Zebrane przez ekspertów dane i wysunięte wnioski już jakiś czas temu trafiły na łamy „Journal of Nutrition”. Wynika z nich, że dzięki jedzeniu sałaty, szpinaku, rukoli czy jarmużu zwiększa się siła naszych mięśni – niezależnie od wykonywanych ćwiczeń. Warzywa te są źródłem witamin i składników mineralnych. Kluczowe są tu jednak azotany, których znajdziemy w tych roślinach całe mnóstwo. To dzięki nim mięśnie pracują wydajniej. A wszystko dlatego, że azotany zostają przekształcone przez organizm w tlenek azotu. Ten zaś wpływa na układ krwionośny, rozluźnia i zarazem rozszerza naczynia krwionośne, by dostawało się do nich więcej tlenu. To rzecz jasna przekłada się na większą wydolność fizyczną. Udowodniono też, że zmniejsza się wówczas podatność na wszelkiego rodzaju urazy i złamania, co również jest bardzo ważne, jeśli chodzi o sportowców, u których często dochodzi do kontuzji. 

Oczywiście jedzenie zielonych warzyw liściastych ma także inne zalety. Są one bardzo zdrowe, więc budują naszą odporność, a do tego mogą poprawić także pracę serca.

Niezwykłe wyniki przeprowadzonych badań

Badacze z Uniwersytetu Edith Cowan swoje badania przeprowadzili na ponad 3,5 tys. dwunastolatków. Okazało się, że osoby, które jadły dużo zielonych warzyw liściastych, szybciej chodziły (o 4%), zwiększyła im się bowiem siła nóg (o 11%). Najbardziej zaskakujące było jednak z pewnością to, iż siła mięśni była większa bez względu na to, czy badana osoba ćwiczyła, czy też nie.

Jakie warzywa zawierają najwięcej azotanów?

Aby zwiększyć siłę swoich mięśni odpowiednią dietą, należy włączyć do niej przede wszystkim: jarmuż, szpinak, sałatę, rukolę, kapustę, ale też koper włoski, pietruszkę oraz buraki. Chodzi o to, by sięgać głównie po produkty bogate w azotany. Kluczowe jest też to, że wystarczy już niewielka ich ilość (dwie garści dziennie), by zauważyć spektakularne efekty. 

Zdjęcia główne: pexels.com/Daria Shevtsova

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak dobrze dobrać biustonosz do swojego typu sylwetki?
Jak dobrze dobrać biustonosz do swojego typu sylwetki?
Odkryj sekrety dobierania biustonosza, który wkomponuje się idealnie w Twoją sylwetkę. Rozpoznaj swoją budowę, aby przekonać się, jak różne modele mogą pomóc w podkreśleniu Twojego naturalnego uroku.
Stylowe kreacje weselne dla niej i dla niego
Stylowe kreacje weselne dla niej i dla niego
Szukasz inspiracji na kreację weselną dla siebie i Twojej drugiej połówki? W artykule podpowiadamy, co króluje w trendach weselnych w tym roku.
Wizyta u proktologa nie jest powodem do wstydu!
Wizyta u proktologa nie jest powodem do wstydu!
Wizyta u proktologa może budzić pewne emocje i obawy, ale nie ma powodu do wstydu ani niepokoju. To ważna część dbania o nasze zdrowie, która może pomóc we wczesnym wykryciu i leczeniu różnych schorzeń proktologicznych.
Ostatnie wpisy